21+1

ja den veckan e de nu å fortfarande inga bilder på magen har kommit upp.. ändå känner ja att ja inte gör så mycke på dagarna så tid borde ja ju ha...
11/3 skrev ja att fjant va blöjfri å vi hade även testat utan blöja på natten me e gick inte så bra.. hela förra veckan va han ju hos sin far å där hade de tydligen funkat utan blöja även på nätterna så nu e han helt blöjfri!!! :) de gick nämligen bra här hemma me.. hoppas bara de inte kommer nått bakslag framöver..

Sitter å ska fixa in mig på vikbanken.. trodde de bara hade glömt bort mig men de va nån som inte hade informerat ordentligt så ja å en till på jobbe hade inte gjort alla moment som vi trodde behövdes.. så nu ska ja fixa de idag.. måste för hon som ja går istället för e på väg tebax å om ja inte har nått jobb april, maj å juni så vet ja inte va ja gör... så nu börjar ja känna att de e lite panik.. tror de va därför ja vaknade me värsta klumpen i magen imorse å tvärpigg kl 06:25..fan inge kul.. har fundera på om man ska söka i stan.. men va e de för ide när ja inte jobbar nått mer sen i augusti.. vem vill ha mig som vikarie då menar ja.. :s

så kom r me en rolig nyhet me, de vill att han ska börja jobba 3schift som han gjorde innan å först trodde han att de va jobbe hans som skulle komma överens om ett datum om när han skulle börja me de.. men så va de inte.. de väntar på han.. vilket innabär att nico snart kommer va hos mig 2 veckor i streck å sen varannan helg.. inte mig imot så.. klart ja vill va me lilleman.. men då kommer chans till att jobba extra bli mycke mindre..å dagis avgiften mycke högre..skit! jaja.. inge man kan göra åt nu.. måste ju hjälpas åt när de gäller fjan å e de så här de måste bli så e de.

Nu ska vi hoppa ur våra pyjamas å snart bege oss iväg till maxi för å handla lite mat.. har försökt hitta jordgubbsfrön.. e de för tidigt me de nu lr?? finns bara smultron i affären ju.. vill att fjant ska plantera lite så vi har lite gott till sommarn :)  men ja bor ju typ granne me blomsterlandet å de blorde ju ha.. får ta å kika på de nån da..

ha en bra dag!! byebye

Kommentarer
Postat av: Lisa [lising.blogg.se]

Jag vill se magbild, Gaby!

2010-04-07 @ 16:16:57
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Milla

Nej, jag fattar inte heller varför de har på förslag att ändra även för boendena. Visst, det är klart att folk där inte tycker att det så särskilt roligt att ha tidig semester eller sen för den delen heller, men det har liksom aldrig varit prat på att "strejka" eller ta kontakt med media vad jag har hört iaf. Nu är det inte säkert att det blir två perioder hos oss än. De ska se om det går ihop först fattade jag det som.



Ja, jag kommer säkert att få gå ut extra men det var ju helst det jag ville slippa. Eller ja, inte slippa, Men förra året var det så himla mkt extra. Jag jobbade åtta helger i sträck eller nåt och skitmånga dagar i sträck. Det vill jag slippa nu. Det är därför det vore så skönt att få gå på det där heltidsschemat i tre månader så skulle jag slippa tänka på att behöva gå ut så mkt extra också. Men jag kommer ju att kunna jobba innan första semesterperioden börjar och efter den andra slutar såklart. Antar att det var så du menade.



Hörde dock att pilen ev ska stänga under sommaren så då ska deras personal ut och jobba i första hand och sen de som jobbar deltid, så vi får väl se hur det blir. Tycker bara det är tråkigt att de ska krångla så nu, så nära inpå sommaren! Men det ordnar sig säkert. :) Jobba kommer jag nog få, frågan är bara hur mkt!



Jag förstår er i hemtjänsten också, det är inte det. Särskilt när man har barn som är små och så...



Kram.

2010-04-12 @ 21:55:40
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0