Känns lite lättare nu.... :)

Eftersom ja går på ett sjukvik å hon som ja jobbar istället för vill börja jobba igen så har de vart lite osäkert me va som händer me mig. Igår visste vi inte hur vi skulle jobba så vi gick dubbelt.. kul, men de känndes ju självklart väldigt onödigt. Chefen sa iaf igår att ja skulle gå kvar på mina 75% å så skulle hon hitta på nått annat till C. Får se om man ser henne på jobbe ida lr inte. Hoppas bara de blir bra. Ja ska ju ändå ha banr i augusti så tills dess tänkte ja att de skulle va skönt me jobb iaf.. men å andra sidan får ja ta va som blir över.. de e ju ändå inte min rad...

En kul sak hände på jobbe me igår.. En av mina kompisar hade lagt upp ett inlägg på sin blogg om va tråkigt de skulle bli att hon bara skulle få jobba 2 perioder i sommar istället för 3 å att deras boende inte ens ville ha 2 perioder å alla va inte villiga att gå ut å jobba extra för att få 2 perioder att gå ihop.. Men igår iaf höll ja på å damma i kontoret då telefonen ringer.. Å i luren säger de..

- Hej, detta e A från Järpegatans äldreboende.
- Ja hej, säger ja.
- Vill ville bara Tacka så mycket till alla ni som har stått på er om att vi ska ha 2 semester perioder.
(jag lite chockad)
- Jaha, lr va? Ja trodde inte att boendena ville ha 2 perioder.
- Åh jo de vill vi, men de e bara ingen som vågat säga nått innan. Så tack så mycke till alla ni som gjort detta möjligt! ( från bakgrunden hörs de...Från alla oss härifrån!!) - Ja säger A. Från alla härifrån.

Så till alla ni som läser bloggen å har stått på er.. Ta för er riktigt.. För de va tydligen inte bara hemtjänsten som ville ha de så här under sommaren.. :)

Igår efter jobbe va de tänkt att ja skulle hem å fixa me den rena tvätten. De vart inge. Så jobbigt å se så ja gör allt för å slippa den å igår drog vi till mamma. å Där blev vi kvar till sent på kvällen. Tur bror va där me För då fick syrran å ja åka me han. vi kom hem strax efter 21.. Som tur så tog de bara 15 för fjant å somna... han fick låna me en film av morbröderna som han somnade till :)

Ida ska ja jobba kvällen å har fortfarande inte fixat barnvakt.. skulle ha frågat mamma igår, men de e inte värt å göra de för tidigt för hon hinner ändra sig. Men ja ska höra me bror min me. Han brukar inte va omöjlig :)

Ska bli skönt till hösten.. nu ska ja ju va mammaledig i början. men sen när ja vill ut å jobba igen behöver ja inte tänka så mycke på detta me barnvakt. för i Sep så flyttar c in :) å om han jobbar så antar ja att han gör de på nått sånt ställe liknande de han gör nu.. å där e de mest fmpass som gäller..

Ne nu e de bäst å fixa frukost. Fjant har tjatat ett tag...

Byebye


Kommentarer
Postat av: Milla

Om du syftar på min blogg så har jag aldrig nämnt i den att de på mitt jobb inte vill ha två perioder utan tre. Alltså, de har velat ha två perioder hela tiden eftersom de tycker att det är för tidigt att börja semester i juni. Men de har inte "stridit" för det på samma sätt om ni gjort i hemtjänsten.



Vi tre gamla vikarier på mitt jobb är väl de enda som inte är nöjda med detta beslut, så vi får väl hoppas att vi får jobba en del extra istället. :)

2010-04-15 @ 13:14:15
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0