Förutom 07-03-06 så kommer 4 maj 2009 oxå vara en dag jag aldrig glömmer.

Igår gick jag å la mig runt 22 men ja låg vaken i sängen me den bärbara till kl va 23:30 somna ganska snabbt efter de.
Kl 00:42 ringde min syster å frågade om vi kunde köra henne till bb.. nu va de dags.. sen frågade hon mig om ja kunde vara me på förlossningen. eftersom hon inte trodde de skulle hända nått hade hon sagt till sin sambo att de va lugnt om han tog sina sömnpiller.. men inte visste väl hon att den lilla hade bestämt sig för å kika ut idag.

När vi kom till bb kl 01 så trodde vi nästan att hon skulle få åka hem igen för hon hade inte så kraftiga sammandragningar när vi kom dit, men eftersom den lilla killen va lite trött fick dom inte nån bra kurva på han.. så de fick sätta in elektroder på han, å har dom väl gjort de då vet man att man inte får åka hem igen utan en liten baby i famnen. :)
06 hade hon öppnat sig 5-6 cm å då fick hon epiduralen... å de va tur de för hon hade nog aldrig pallat me de annars.. kl 09 va hon öppen 8-9 cm.. vi hade tippat på att den lilla skulle komma ut innan 10.. men så vart de inte.. vi trodde heller inte att pappan till barnet skulle hinna dit i tid.. men de gjorde han.
Å tur va väl de för strax innan han kom ville syrran ge upp... men hon höll ut å kämpade på i ca en timme till. Å kl 12:57 kom han ut den lilla killen. Han vägde 4340g å var 55 cm lång.. :) är så stolt över henne, hon gjorde ett så bra jobb. hon som va så rädd för att föda normalt.. hennes första son blev hon ju snittad me.

07-03-06 föddes ju min underbara son nicolas, därför är de ett datum ja aldrig glömmer :) men å va me på syrrans förlossning idag, skit vilken upplevelse! :) helt underbart å se å få va me ända från början när ett nytt litet liv kommer till världen. åh, de e svårt å fatta att man verkligen va där å såg allt detta.. :)

men de va ja :), å eftersom ja inte sov så länge innan hon ringde inatt å ja fortfarande inte sovit nått (fast de har de helt klart varit värt, varenda minut) så blir de sängen tidigt för mig ikväll :)

lägger in bilden på nya babyn imorn.
nu ska ja käka sen ska ja sova.

ha de bra mina vänner

Kram gaby

Kommentarer
Postat av: Lisa

GRATTIS! :) gud vad mysigt!

2009-05-04 @ 18:20:26
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Milla

Åh vad roligt! Vilken tur du hade som fick vara med på något så fantastiskt. Tur att allt gick bra också. :) Vilken stor bebis!

Har det hänt nåt med din telefon eller vill du bara inte svara mig? Skickade sms både igår och idag. :P puss.

2009-05-04 @ 21:04:37
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Milla

Åh vad roligt! Vilken tur du hade som fick vara med på något så fantastiskt. Tur att allt gick bra också. :) Vilken stor bebis!

Har det hänt nåt med din telefon eller vill du bara inte svara mig? Skickade sms både igår och idag. :P puss.

2009-05-04 @ 21:15:37
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Malin

Vilken upplevelse!!! Fantastiskt! Förstår att du hade det svårt att somna efter det... ser fram emot fotot på nya bebben, och att höra din liveberättlese!! Kramiz M

2009-05-05 @ 09:18:10
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0