Fjant mat!

Eftersom Fjant e allergisk mot ägg å mjölk så måste han få special mat.. nu upptäkte vi allergierna redan när han var 2 mån så man har ju vant sig.

I alla fall...Iförr igår till lunch försökte ja mig på en köttfärspaj..fjant vänlig. Å ja har sån tur att han inte e kräsen, han smakar ta mig fan på allt.. å de e bra!! pajen blev godkänd :) jag blev skit glad för de va faktiskt första gångern ever som ja gjorde paj... iaf mat paj. Smulpaj me blåbär i e annars en sommar tradition som ja har me mina vänner :)

Ida testade ja att göra ungspannkaka (oxå nått ja gör för första gången) me äppelbitar å bacon, oxå den fjant vänlig så klart.. själv tyckte ja den blev jätte god.. återstår nu å höra va lilleman gillar den.. men eftersom han e på dagis nu å ja jobbar kvällen får ja väl höra raporter från barnvakten. Spännande.

Nya recept på mat har ja gjort nu bara för ja e så trött allt de vanliga man gör.. pasta å köttfärssås lr potatis me kött.. bara vanlig tråkig mat, man tröttnar ju faktiskt å lillen har börjat äta dåligt.. då får man hitta på lite annat kul :)  å har man tur så går de ner :)



åh fan, ja tror den lilla i magen me gillade pannkakan :)

Nu ska de packas å fixas för snart e de jobba som gäller...
Byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0